Fuvarozás a dunántúl egész területén

Darus autó az Eiffel torony árnyékában

Darus autó az Eiffel-torony árnyékában

Teherautó-bérlés, billencs vagy kcr kölcsönzés, bármiféle építőanyag-szállítás, fuvarozás reklámkampányában ingyen használhatjuk a természetes fényben pompázó Eiffel-tornyot! Ám 1985 óta Golden Lightning elnevezésű fényshow-val büszkélkedhet az építmény, ha az esti fények kigyúlnak, akkor filmben, videoklipben való szerepeltetése már jogdíj-köteles.

De hol volt még a darus autó, önrakodós teherautó, amikor a fantasztikus torony megszületett! Százhét javaslat közül választották ki Gustave Eiffel tervét, hogy méltó módon köszöntsék a francia forradalom századik évfordulóját és a párizsi világkiállítást 1887-ben. Az idő azonban sürgetett, két év alatt fel kellett húzni a monstrumot. A mérnök még arra is hajlandó volt, hogy a hatalmas, 8,5 millió aranyfrankra becsült építési költségek 80%-át megelőlegezze. Darus autó persze nem állhatott rendelkezésére, de gőzhajtású daruk és hidraulikus emelők segítségével megoldották a roppant vasgerendák mozgatását. Gondos műszaki rajzok alapján tizenötezer fém elemből szegecseléssel illesztették össze a tornyot, 7300 tonna acélt használtak fel. A több mint 300 munkás rekordsebességgel, 796 nap alatt készült el, havonta 12 méterrel jutottak magasabbra. Az Eiffel-torony összmagassága manapság 324 méter, ebből a fémváz 300 méter, a rászerelt tévé-adóantenna teszi ki a többletet. 1889. március 31-én adták át a szerkezetet, amely rögtön a világ legmagasabb építménye lett, 1930-ban a New York-i Chrysler Building előzte meg 319 méteres karcolással. Itt már végre számos darus autó is besegített

Fuvarozás a dunántúl egész területén

Gustave Eiffel a tornya harmadik szintjén kibontotta a francia trikolórt az avatáskor, 10 ezer gázlámpa világította meg a nevezetességet. Tövébe négy fából ácsolt pavilon került, ahol a világkiállítás látogatóit látták vendégül. Szűk fél év alatt csaknem kétmillióan keresték fel, Franciaország dicsőségét hirdette. Ám ellenzők is akadtak szép számmal. Már az építkezés idején sok hazai művész levélben ítélte el a rút undormányt. Úgy fogalmaztak: „Egy gigantikus fekete gyárkémény, amely sötét tintafoltként terül szét a városban.” Nem kevés utálója akad ma is Párizsban, ők csak Csúfságként emlegetik. A többség inkább Öreg Hölgy becenévvel illeti. Eiffel Becsületrendet kapott érte, s 20 évre átengedték neki a torony hasznosítását, amelyet aztán az eredeti tervek szerint le is bontottak volna. Többször is fel akarták robbantani, a második világháborúban a németek fegyvereket készítettek volna belőle, a szélhámos Victor Lustig 1925-ben kétszer is eladta ócskavasként ostoba acélkereskedőknek. Ha megérkezett a számtalan darus autó, platós teherautó komoly meglepetés érte őket.

Darus autó bérlés győr és környéke

Az illetékesek úgy döntöttek, megtartják. Eiffel a második szinten laboratóriumot is elhelyezett, csillagászati obszervatóriumként is funkcionált, a Föld forgását szemléltető Foucault-inga is került ide, a tetejére meteorológiai állomás. A francia hadsereg  rádiós központjaként is működött. Tudományos szerepét jelzi, hogy a kovácsoltvas ívekbe 72 híres tudós, mérnök neve került. A nagyközönség nemcsak a kilátástól, hanem a gyors ellensúlyos felvonóktól is el volt ragadtatva, bár 10 év múlva korszerűbb liftekre cserélték őket, amelyeket a magyar származású Korda Dezső tervezett. 1964-ben nyilvánították műemlékké a tornyot.

2014-ben rengeteg darus autó, billencs jelent meg az Eiffel-toronynál, de ezúttal nem bontás, hanem az első szint átalakítása, felújítása került terítékre. A padlózat egyes részeit áttetsző üveglapra cserélték, az üzletek és a luxusétterem is új arculatot kaptak. Néhány darus autó segítségével négy hatalmas napelemet szereltek fel, hogy a felhasznált vizet így tudják melegíteni. Két esztendő alatt végeztek a modernizálással. A torony azóta naponta 25-30 ezer látogatót fogad, évente mintegy 7 milliót. Az áruszállítás, fuvarozás egyik fontos célpontja, hiszen az üzletek és éttermek árucikkei mellett évi tíz tonna festéket kell felhasználni a karbantartásra. És akkor még nem beszéltünk a vasszerkezet és 2,5 millió szegecs hétévenkénti kézi újrafestéséről! No, most már jöhet a darus autó és Eiffel-torony találkozása egy reklámfilmben!